Tuesday, June 5, 2012

Apa Yang Sudah Pergi, Biarkan Ia Pergi


Assalamualaikum


Mengingat-ingatkan masa lalu dan bersedih hati kerananya adalah satu tindakan bodoh dan gila. Lebih daripada itu, ia boleh mamatikan kehendak dan membinasakan masa depan.



Bagi orang-orang yang waras, gagal masa lalu itu sepatutnya dilipat dan disimpan, bukan di buka dan dipersoalkan. Ia perlu di tutup buat selama-lamanya dan dikurung di dalam penjara kelupaan, diikat dengan gari di dalam kurungan yang kuat hingga ia tidak dapat keluar.


Ianya perlu diperap sedemikian rupa supaya ia tidak bakal terkena cahaya sebab ia adalah sesuatu yang sudah berlalu dan sudah selesai. Maka, ia tidak mungkin kembali dengan apa juga kesedihan, tidak dapat diubah dan diperbaiki dengan apa juga kedukaan, tidak dapat dihadirkan semula dengan apa juga keresahan dan tidak akan dapat dihidupkan semula dengan apa juga kebingungan. Ia nya adalah sesuatu yang sudah tiada.


Jangan biarkan hidupmu dihantui masa lalu, jangan biarkan dirmu dibayang-bayangi oleh sesuatu yang sudah berlalu. Lepaskanlah dirimu dari pengaruh dan bayangan masa lampau.


Baiklah. Ya Sudahlah!



3 comments:

  1. biarkan je..abg selalu karok lagu biarkan berlalu tau lagu wings hehee

    ReplyDelete
  2. Kunci keberhasilan adalah menanamkan kebiasaan sepanjang hidup Anda untuk melakukan hal - hal yang Anda takuti.
    tetap semangat tinggi untuk jalani hari ini ya gan ! ditunggu kunjungannya :D

    ReplyDelete