Sunday, March 31, 2013

Melakar masa depan. Still.



Assalamualaikum



Semua orang ada cita-cita dan perancangan sendiri. Sama lah juga seperti diri ini, yang selalu menginginkan keinginan. Keinginan yang kadang-kadang mustahil tercapai tapi masih di lakar dalam impian.


Tak mustahil, tiba masa yang di tunggu, segala impian menjadi nyata. Benar dan pasti. InshaAllah. Lakaran kehidupan saya sebenarnya mudah tapi saya selalu menyusahkannya. Kenapa? Tak pasti kenapa. 






My first things first is : 


1. Family’s hope. To be good daughter upon my parents will. Semua yang parents perlukan saya akan cuba sedaya upaya untuk capai or bantu and penuhi. ( ‘Satu Rindu’ ) 

2. Studying. Study study and study. Cinta ilmu sebagaimana saya menyayangi diri saya sendiri. Setiap kali bersihkan diri, setiap kali itu juga lah asah akal supaya tajam. Jangan sombong. ( ‘Ya Hanana’ ) 

3. To be a good teacher, perhaps. Dah graduate in less than 2 years, saya harap yang saya boleh jadi seorang cikgu yang berilmu, bertanggungjawab, berdedikasi, berwawasan, ada komitmed tinggi dan sebagaimana cikgu lain beramanah menjaga anak didik supaya cemerlang. Tabahkan saya. ( ‘Wujud’ ) 

4. Kalau ada rezeki lebih, saya nak buka perniagaan sendiri. Antara perniagaan yang saya teringin sangat nak buka is kedai bunga ( target market untuk semua komuniti ) or butik muslimah ( target market is muslimah ) or kedai buku ( kedai buku macam di semenanjung, yang banyak input bukan kosong ) or kedai sulaman ( target market untuk pengantin lah of cause ) or kedai pets ( kucing comel sangat ) or kedai pakaian baby ( pakaian baby yang saya jahit sendiri, tag name saya sendiri misalnya ‘zaza’s dream’ ) or kedai guitar ( =’D ) and full stop. ( ‘Harapan’ ) 

5. Bila dah ada kerjaya sendiri, nak beli rumah and kereta sendiri. Kalau masih tak dapat high loan, saya akan keep saving. Berhutang ni bahaya. 

6. Nak hadiri majlis ilmu kat mana-mana bumi Allah. Kalau dapat majlis yang selalu saya pergi di semenanjung kan seronok? Bila lah kat Sarawak boleh buat majlis macam tu? Ya, mungkin ada tapi saya yang jumud. 

7. Dalam umur 25 or 26 tahun dah jadi seorang ibu. Oh seronoknya ada anak sendiri and mengandung and pakai baju mengandung and pegang perut sendiri yang semakin membesar. Ada suami tolong pegang perut, dengar baby cakap dalam perut. Nak anak 7 orang, boleh? 6 lelaki, seorang perempuan. Allahu alam. Hanya bercita-cita.  ( 'Dengan Kuasa Mu' ) 



Sekian, wassalam. Many thanks to Allah, my only hopes.




3 comments:

  1. in shaa ALlah akak :) org pun suka nom 7 hehehe

    ReplyDelete
  2. Insha Allah...setiap orang pasti ada rezeki masing-masing kan..syukur itu perlu..

    ReplyDelete